Administratorer i Feide har en sentral rolle på vegne av sin vertsorganisasjon. Det er disse personene som har tilgang til Feides kundeportal og som administrerer Feide-innlogging.
I kundeportalen kan administratoren bl.a. aktivere hvilke tjenester som brukerne skal ha tilgang til via Feide og bestille tofaktorautentisering.
Tenk nøye gjennom hvem som skal være administrator, og vær sikker på at disse personene er klar over ansvaret det innebærer.
Her finner du en innføring i bruk av kundeportalen
Legge til, oppdatere eller fjerne en Feide-administrator i kundeportalen
Det er viktig at detaljene om Feide-administratorene i organisasjonen til enhver tid er oppdatert. For å legge til, endre eller fjerne en administrator, gå til kundeportalen under 'Organisasjon' og 'Kontaktpersoner'.
Slik legger du til en ny administrator:
1. Trykk “Endre” under “Kontaktpersoner”.
2. Velg “Ny kontaktperson”.
3. Opprett brukeren med Feide-brukernavnet til den nye administratoren.

Feide-administrator for flere vertsorganisasjoner
Det er mulig å være administrator for flere vertsorganisasjoner samtidig. For å veksle mellom hvilken organisasjon du ønsker å gjøre endringer for, trykk på navnet på organisasjonen øverst i høyre hjørne i kundeportalen.
Vi hjelper deg gjerne!
Ta kontakt med Sikt på kontakt@sikt.no dersom du har spørsmål.