Innføring av Feide
For å innføre Feide må en vertsorganisasjon:
-
Etablere gode rutiner for å sikre at personopplysninger er oppdaterte og konsistente.
-
Få på plass egnede tekniske løsninger rundt håndtering av personopplysningene. Poenget med de tekniske løsningene er å forenkle og standardisere registering og vedlikehold av personopplysninger. Les mer om dette her.
Slik blir dere vertsorganisasjon i Feide
1. Søk om å bli vertsorganisasjon i Feide
Send inn søknad om å bli vertsorganisasjon i Feide.
Uninett sender dere kontrakt når søknaden er mottatt. Signer kontrakten og returner til Uninett på e-post postmottak@uninett.no eller per post til postboks 4769 Torgard, 7465 Trondheim.
2. Sett opp en brukerkatalog
3. Kontakt Feide for test av brukerkatalogen
4. Organisasjonen er tilkoblet og klar for å ta i bruk Feide-innlogging
Når brukerkatalogen er tilkoblet, er dere etablert som vertsorganisasjon og klar for å ta i bruk Feide-innlogging.
Kontaktpersonene som ble oppgitt i søknaden får tilsendt informasjon og tilganger til Feides kundeportal. Det er i kundeportalen administratoren aktiverer og administrerer Feide-innlogging for brukerne.